پچ پوشیدنی جدید برای نظارت بر زخمهای مزمن از راه دور

5  فوریه 2020- شرکتGrapheal ، عضو Graphene Flagship، یک پچ پوشیدنی پیشگام برای نظارت بر زخم های مزمن از راه دور تولید کرده است. بیوسنسور انعطاف پذیر و شفاف ساخته شده از گرافن، امکان ارائه ی درمانهای مناسب و موثر هر زخم مزمن را توسط پزشکان و پرستاران فراهم می کند. این دستگاه در غرفه یDeep Tech EU ، در کنگره جهانی موبایل 2020 ، که از 24 تا 27 فوریه 2020 در بارسلونای اسپانیا برگزار می شود، به نمایش گذاشته می شود.

شواهد نشان می دهد که با افزایش سن جمعیت و شیوع زخم های مزمن، مراقبت موثر از زخم های مزمن برای سیستم مراقبت های بهداشتی در اروپا بسیار مهم خواهد بود. فرکانس رو به رشد دیابت در اروپا وضعیت را تشدید می کند، به طوری که تقریبا 5.5 درصد از 60 میلیون دیابتی در اروپا، دچار زخم پا می شوند.

زخمهای مزمن می توانند ماه ها یا حتی سالها طول بکشند تا بهبود یابند. در 20 درصد موارد، زخم هرگز بهبود نمی یابد و می تواند منجر به قطع عضو شود. این نتیجه ی غم انگیز در حال افزایش است، بطوریکه میزان قطع عضور در طی سالهای 2014-2017 در مقایسه با سالهای 2010-2013، بمیزان 19.4 درصد افزایش یافته است.

درDeep Tech EU ، بزرگترین نمایشگاه فناوری های متولد شده در کشورهای زیر پرچم اتحادیه ی اروپا، Grapheal ، یک شرکت اسپین آف ازCNRS-Grenoble (فرانسه) نشان خواهد داد که چگونه فناوری نظارت بر زخم این شرکت، نحوه ی برخورد صنعت مراقبت های بهداشتی از اپیدمی زخمهای مزمن را تغییر خواهد داد.

پچ پوشیدنی،Grapheal با اتصال به گوشی های هوشمند، امکان نظارت مستمر بر زخم ها را فراهم می آورد تا با یک ابزار ارزیابی دقیق، سبب توانمندسازی مراقبان و مبتلایان به زخم شود. این پچ هوشمند پارامترهای زیستی زخم را اندازه گیری و ذخیره می کند و این داده ها را از طریق برنامه ی تلفن هوشمند به cloud وارد می کند. این ارتباط و دسترسی به داده ها در زمان واقعی تضمین می کند که پرستاران و پزشکان بتوانند از عفونت و سایر عوارض در مراحل اولیه آگاه شوند.

مدیر عامل این شرکت، Vincent Bouchiat، گفت: فرمول ثبت اختراع شده ی ما با استفاده از گرافن بر روی پلیمر، به روشی غیر تهاجمی، به طور فعال در برابر هرگونه تغییر در زخم واکنش نشان می دهد. به عنوان یک ماده ی متشکل از یک لایه ی نازک اتمی، هدایت الکترود گرافنی با توجه به هرگونه تغییر فیزیکی شیمیایی تغییر می کند و باعث می شود مشکلات سریعتر برای بیماران قابل تشخیص شود.پچ ما با استفاده از خصوصیات نازک و انعطاف پذیر گرافن می تواند با هر نوع زخم سازگار باشد. در حقیقت، ماهیت غیر تهاجمی این پچ به طور فعال باعث بهبودی زخم می شود. ما تاکنون هشت آزمایش بالینی را برای اثبات خواص تحریک زیستی آن انجام داده ایم.

برای دیدن این فناوری جدید، در کنفرانس جهانی موبایل، از Deep Tech EU دیدن کنید، جایی که می توانید این دستگاه را در کنار سایر محصولات موفق و پیشرفته ی گرافن مشاهده کنید.

منبع:

https://www.news-medical.net/news/20200205/New-wearable-patch-for-remote-monitoring-of-chronic-wounds.aspx